LÄNGTAR GALET TILL HELGEN!

Idag red jag fina Bilbo, tredje gången. Sen nästa gång jag kommer se honom är när han kommer på Lördag till Molnby :D!!!! LÄNGTAR!!!

Tanken var först att jag skulle rida ut med Emma, men Emma stanna hemma, så jag åkte dit själv.
(rättare sagt fick jag skjuss av Richard)
Kom dit, mocka, fixa mat + hö, fixa nytt vatten osv. Tog upp alla grejjer och hämta honom + Boogie i hagen.
Släppte in Boogie i boxen, ställde Bilbo i stallgången, ryckta, sadla osv.
Sen skritta jag fram Bilbo ute (runt ängen) sen red jag in på paddocken. Fick reda på av Elin (hon som äger Bilbo), när jag var och red i Måndags, hur jag skulle få honom att gå på tygeln. Så det övade jag lite på. Sen trava jag fram honom, körde galopp i båda varven, sen en gång galopp från skritt. Gick nästan :)(han hade ett travsteg emellan)
Sen skritta jag av honom ute vid traktor slingan med Jessica (tror hon hette så).
Det dagens ridpass

Rubrikens förklaring:
Min helg kommer bli awesomeeee!
Fredag: Ska vara med Emma och vi ska typ träffa felle (lina skulle kanske med också)
Sover hos Emma eller mig.
Lördag: Bilbo kommer!!!!!! *överlycklig tjej* sen på kvällen kommer emmas släkt och firar henne.
sover hos Emma
Söndag: Emma fyller 14!!!!!!
Sen så åker till min Lille Bilbo och tar ut honom på en lång (beroende på väder) promenad, går runt med honom på stallplan, in i ridhuset, ja, går runt och låter honom se allt på Molnby, sen drar jag hem.
Men nästa helg..... då blir det kanske en helt annan paaarty helg
Jag, emma, lina, Emelie och Karin vill åka till Linas landställe och bo där över helgen och jag har redan frågat och jag får, men nu är det bara de andra tjejernas tur att fråga.... hoppas det går då!!! :)
Förlåt för långt inlägg, men ska gå nu, ska se Leila bakar, hehe //wilma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: